Skip to content
Tags

,

Väskor | Laukkuja

9 November, 2013

Manikyrväskan är den senasta väskan, men jag har gjort några andra under åren:
Manikyyrilaukku on viimeisin laukkuni, mutta vuosien varrella on muutama muukin laukku tullut tehtyä:

Denna svartvita väska gjorde jag nån gång 2004, mitt första försök på att sy en väska. Hittade inte en väska i rätt storlek o färg i affärerna så man fick ta o göra en själv istället.
Fodret är i grövre tyg, fickor på båda sidorna och fördjupningen med dragkedja samt på insidan av axelbandet svart tyg. Valde tyget för mönstrets skull och förstod inte då att lite töjbart tyg inte var det bästa valet för väska… Bra blev den iaf, var så noggrann med alla sömmar och tid tog det nog oxå.

Tämän mustavalkoisen laukun ompelin joskus 2004. Se oli ensimmäinen yritykseni laukunteossa. Kun en löytänyt oiken kokoista ja väristä laukkua kaupoista niin piti tehdä itse.
Vuori on tukevanpaa kandasta ja kummallakin puolella on taski. Vetoketjusyvennyksessä ja olkaremmin sisäpuolella mustaa kangasta. Päälikankaan valitsin ihan vain kuvion perusteella, enkä silloin tajunnut että laukkuun ei ehkä hieman venyvä kangas ole paras valinta… Hyvä siitä silti tuli, tarkkaa työtä tuli tehtyä ja aikaa taisi mennä jonkin verran.

svartvitväska-b

Denna gröna väska sydde jag till brorsans bröllop i maj 2006. Den gjorde jag av samma satintyg som aftonklänningen jag sydde, mer om den klänningen senare… Modellen är ganska lik den här ovanför.

Tämän vihreän laukun ompelin veljeni häihin toukokuussa 2006. Se on samasta satiinikankaasta kuin iltapuku jonka silloin ompelin, enemmän siitä myöhemmin…  Malli vastaa aika paljon tuota edellistä laukkua mutta paljon pienemmässä koossa.

klänningen024-b

Behövde en liten väska till min fiftiesklänning jag köpte på Powermeet 2010 – svart klockformad med röda prickar och rosetter. Så föddes denna väska… Tyget med Elizabeth Taylors ansikte var en bit som blev över när jag sydde kuddar till Darten (amerikansk bil) – mer om dem i ett annat inlägg.

Tarvitsin laukun fiftarimekkoon jonka ostin Powermeetistä 2010 – musta kellohameella jossa punaisia pilkkuja ja rusetteja. Siitä sitten syntyi tämä laukku…. Elizabeth Taylor kangas oli pala joka jäi yli kun ompelin tyynyjä Dartiin (jenkkiauto) – enemmän tyynyistä toisessa tekstissä.
fifties2-b

2011 sydde jag en blå prickig fiftiesklänning (mer om den senare) som skulle matcha bilen vi hade. Denna “prick”väska sydde jag till klänningen, som hade vita prickar. Nedre delen av cirkeln har ett inre foder, som det är plast under, för att få formen att hålla sig.

Ompelin 2011 itselleni fiftarimekon sinisestä pilkullisesta kankaasta (enemmän siitä myöhemmin) joka sopisi meidän auton tyyliin. Mekon tyyliin sopivaksi tein sitten tämän  “pilkku” laukun. Ympyrän alaosassa on sisävuori jonka alla on muovipala joka pitää laukun muodossaan.
pricken-b

 


 

From → Sömnad

Leave a Comment

Leave a Reply

