Skip to content
Tags

, , ,

Tehuva | Teemyssy

6 February, 2016

Önskar en god Te-dag 6.februari!
(i Finland) Hoppas du får möjlighet o njuta av gott te idag.

Hyvää valtakunnallista Teen päivää 6.helmikuuta!
Toivottavasti saat tänään hetken nauttia ihanasta teestä.

Ville ha en huva till mina tekannor, men en som passade mig och var modernare. Förra våren blev det sen en sån här av tyg.

Halusin teekannuilleni myssyn, mutta minun näköisen modernimman. Tällainen valmistuikin sitten viime keväänä.

Jag hade två modeller av kannor och vill ha ett överdrag som passade båda. En springa på ovansidan samt ner på ena sidan fungerar som öppning. Springan är formad i änden så att glaskannans näbb passar där. Keramiska kannan går i åt andra hållet då dess pip sitter längre ner.

Kannumalleja kun oli kaksi erilaista, niin päätin tehdä kotelon joka sopisi molemmille. Päällä ja toiselta puolelta alas asti on lovi, jotta kannut mahtuvat sisään. Lovi on muotoiltu toisesta reunasta niin, että lasikannun piippu mahtuu siitä ulos ja keraaminen kannu asettuu taas toisin päin kun sen piippu on matalemmalla.

Fodret är av filt och yttertyget tjockt svart tyg. Kanterna fick kantband av satin.

Tein vuoren huovasta ja päällisen paksusta mustasta kankaasta, reunat siistin satiinikanttinauhalla.

Nästa projekt är att göra förvaring till mina lösviktste. Har redan samlat på mig glasburkar till det ändamålet och planerat hurdant system jag ska göra till dem i köksskåpet. Så i väntan på sommaren alltså, då man kan såga o måla. En sån här telåda gjorde jag ju förut till tepåsarna, men eftersom jag inte längre använder sådana, så behövs det ju nu något fint systen till lösviktste istället.

Seuraavaksi projektina on irtoteelle oma säilytys. Olen kerännyt lasipurkkeja sitä varten ja suunnitellut miten toteutan siistin säilytysjärjestelmän keittiön kaappiin. Eli kesää odotellessa, kun pääsee sahailemaan ja maalailemaan. Tällaisen teelaatikonhan tein aikoinaan pussiteelle, mutta niistä kun olen luopunut, niin irtotee vaatii nyt oman huomionsa.

 


 

From → Sömnad

Leave a Comment

Leave a Reply

